НА САЙТЕ ВЕДУТСЯ РАБОТЫ. ВОЗМОЖНЫ СБОИ, НЕКОРРЕКТНОЕ ОТОБРАЖЕНИЕ. ОКОНЧАНИЕ 20.08.2019

Случайная статья узнай что то новое



To start any business, in particular built his Honda Civic need — motivation. Living examples of Honda, with certain formulas that were able to achieve results. Many believe that replacement intake manifold the drain on the brain SFI does not solve anything. Searching information Ive collected a few examples of dynotested D14A3, D14A4 engines. I repeat: this stock D14, which in addition to replacing the intake manifold on the engine there were no other changes.

the

bArat 75-102

Civic D14A3 1996 release, hatchback, 75 HP in stock. The base motors D series not counting EK2 D13. Add D16Z6 intake manifold and get an increase in 25лс:

the
    the
  • 102 bhp with the flywheel at 6250 RPM
  • the
  • 120 nm 2500-3300 RPM
D14A3 + D16Z6 102 bhp, 120 nm. It is believed the failure of the 3500 should be lost after replacing the exhaust tract.

D14A3 + D16Z6 102 bhp, 120 nm. It is believed the failure of the 3500 should be lost after replacing the exhaust tract.

On the ring. RHHCC.

On the ring. RHHCC.

\nthe

Symon 75-99

Immediately apologize for the photo quality. D14A3 with D16Z6 intake manifold, B16 intake tract. The result 99.1 bhp and 126 nm.

the
    the
  • 99 bhp from the flywheel, at 5900 RPM
  • the
  • 126 nm at 2700 RPM
Classic D14A3 with D16Z6 D16 intake. Summary plus 24лс

Classic D14A3 with D16Z6 D16 intake. Summary plus 24лс

D14A3 + D16Z6 intake manifold

D14A3 + D16Z6 intake manifold

\nthe

Result

I have said many times that the engine is a pump for pumping fuel. Just let him breathe. Horizontal intake manifold does the job, and finishes off the stock D14 to 100лс, 25лс. the Without changing the brain, and injectors. Dont want to think about setting up a fuel card? Intake, release, lightened flywheel, ported cylinder head in principle this is enough to jump over a 100-110лс. 75 is a very good result.

Случайная статья узнай что то новое

Данная статья актуальна для автомобилей Honda выпуска 1992-2000 годов, таких как Civic EJ9, Civic EK3, CIVIC EK2, CIVIC EK4 (частично). Информация будет актуальна для владельцев Honda Integra в кузовах DB6, DC1, с моторами ZC, D15B, D16A.

Главная страница

Соц. Сети

Календарь событий

  • Автоэкзотика - 1 мая
  • Jap Days - 22 Июня
  • JAP CAR FEST - 19-21 июля

Клубные встречи

  • Москва
  • Санкт-Петербург
  • Минск
  • Уфа

Партнеры EJ9.Ru

EJ9 и EK3 — записки инженера о Honda Civic 1998. 2010 – 2019 . Вся информация приводится для ознакомления, автор не несет ответственности за вред полученный в результате применения материалов сайта, находясь на сайте вы подтверждаете своё согласие с этим. Сделано Хондоводом для Хондоводов. Автор: Илья Серб Все изображения имеют авторство Карта сайта Honda Civic, всем VTEC!

Rambler's Top100 Valid XHTML 1.0 Transitional