НА САЙТЕ ВЕДУТСЯ РАБОТЫ. ВОЗМОЖНЫ СБОИ, НЕКОРРЕКТНОЕ ОТОБРАЖЕНИЕ. ОКОНЧАНИЕ 20.08.2019

Случайная статья узнай что то новое



Black Honda Civic on a dyno test

Dyno Honda Civic D14A4 Polivios

Many people did replace the intake manifold, but Polivios (Polivios) was one of the first who changed the intake and exhaust manifold and made 120 HP, this page shows the full spec of his car, which happened. Fast rides, Civic rides very well. Presents the results from the dyno, after a bit of tweaking of the fuel maps using Piggyback APEXi VAFC-2 controller he got an additional 4 HP. Its even better than when Dodo changed the system to OBD1, its probably because of the extra equipment and configuration of the controller APEXi VAFC-2.

the

Spec tuning project

the
    the
  • Honda Civic 1.4 i EJ9 sedan D14A4.
  • the
  • 118.1 HP at 6500 Revolutions per minute (RPM) (120 PP).
  • the
  • 137 Nm at 5400 Revolutions per minute (RPM).
  • the
  • Intake Simota Air Induction Kit.
  • the
  • 60mm pipe inlet.
  • the
  • set up timing \"Sport-Spec\".
  • the
  • Danelatos custom exhaust tract to 50mm.
  • the
  • DC Sports 4-1 exhaust manifold, coated ceramics.
  • the
  • the Catalyst is replaced by the forward flow.
  • the
  • 3 wired O2 oxygen sensor (lambda probe).
  • the
  • JG Edelbrock intake manifold.
  • the
  • APEXi Piggyback APEXi VAFC-2 controller .
  • the
  • H&R lowered springs. 4.5 cm in front and 3.5 cm ass.
  • the
  • Bilstein shock Absorbers sprint.
  • the
  • Polyurethane bushings Hyperflex.
  • the
  • Stretching the front struts from a EK4.
  • the
  • Discs Kosei K1 racing 14x5, ultralight 4.3 kg.
  • the
  • Tires Cooper 185/55R14 H.
  • Denso iridium spark.the

  • high voltage wire 5star 9.5 mm.
  • the
  • FTE Disc brakes 262mm.
  • the
  • Brake pads Ferodo DS 2500.
  • the
  • Brake fluid Motul RBF-600.
  • the
  • Engine oil Mobil 0W40.
Dino test report according to the schedule honda civic d14a4

D14A4 Dyno graph of the result of Ls 118.

Under the hood DoDo Bizar D14A3

Under the hood Polivios D14A4

Случайная статья узнай что то новое

Данная статья актуальна для автомобилей Honda выпуска 1992-2000 годов, таких как Civic EJ9, Civic EK3, CIVIC EK2, CIVIC EK4 (частично). Информация будет актуальна для владельцев Honda Integra в кузовах DB6, DC1, с моторами ZC, D15B, D16A.

Главная страница

Соц. Сети

Календарь событий

  • Автоэкзотика - 1 мая
  • Jap Days - 22 Июня
  • JAP CAR FEST - 19-21 июля

Клубные встречи

  • Москва
  • Санкт-Петербург
  • Минск
  • Уфа

Партнеры EJ9.Ru

EJ9 и EK3 — записки инженера о Honda Civic 1998. 2010 – 2019 . Вся информация приводится для ознакомления, автор не несет ответственности за вред полученный в результате применения материалов сайта, находясь на сайте вы подтверждаете своё согласие с этим. Сделано Хондоводом для Хондоводов. Автор: Илья Серб Все изображения имеют авторство Карта сайта Honda Civic, всем VTEC!

Rambler's Top100 Valid XHTML 1.0 Transitional